Adverteerders besteden miljoenen aan Black Friday reclames

05/12/2018
Adverteerders haken ook dit jaar weer massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde circa 16 miljoen euro aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd. Dat is ruim 6 miljoen euro meer dan in 2017. Deze stijging van 60 procent is vooral te danken aan telecomadverteerders. >

Adverteerders besteden miljoenen aan 'Black Friday'-reclames

11/12/2017
Adverteerders haken massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde circa 10 miljoen euro* aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd. >

Adfact en Ebiquity slaan handen ineen bij registratie van online display en video campagnes

29/06/2017
Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt. Gezamenlijk registeren ze 500 Nederlandse websites ? vast en mobiel. Deze websites zijn goed voor circa 80 procent van de Nederlandse omzet binnen online display. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend. >
Reclame-archief
Contact

Adfact Media & Advertising Intelligence
Lars de Vries
Managing Director
t 31 75 616 5531
info@adfact.nl

Adfact updates

Periode januari t/m november 2018
  • Energie -29,4%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de energiebranche van januari t/m november 2018 is 29,6 miljoen euro. Dat is 29,4% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Optiek (& horen) -5,7%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de optiekbranche van januari t/m november 2018 is 78,0 miljoen euro. Dat is 5,7% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Finance -14,3%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen de categorie financiƫle dienstverlening van januari t/m november 2018 is 254,1 miljoen euro. Dat is 14,3% minder dan dezelfde periode van vorig jaar.
  • Automotive -8,9%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen personenwagens van januari t/m november 2018 is 311,5 miljoen euro. Dat is 8,9% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Mobiele providers -6,3%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van mobiele providers van januari t/m november 2018 van de particuliere markt is 171,2 miljoen euro. Dat is 6,3% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Internet providers & corporate +6,6%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van internet providers & corporate van januari t/m november 2018 van de particuliere markt is 87,1 miljoen euro. Dat is 6,6% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Verzekeren -12,7%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de categorie Verzekeren van januari t/m november 2018 is 113,5 miljoen euro. Dat is 12,7% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.