Adverteerders besteden miljoenen aan 'Black Friday'-reclames

11/12/2017
Adverteerders haken massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde circa 10 miljoen euro* aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd. >

Adfact en Ebiquity slaan handen ineen bij registratie van online display en video campagnes

29/06/2017
Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt. Gezamenlijk registeren ze 500 Nederlandse websites ? vast en mobiel. Deze websites zijn goed voor circa 80 procent van de Nederlandse omzet binnen online display. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend. >
Reclame-archief
Contact

Adfact Media & Advertising Intelligence
Lars de Vries
Managing Director
t 31 75 616 5531
info@adfact.nl

Adfact updates

Periode januari t/m juli 2018
  • Energie -21,9%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de energiebranche van januari t/m juli 2018 is 18,3 miljoen euro. Dat is 21,9% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Optiek (& horen) -1,0%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de optiekbranche van januari t/m juli 2018 is 46,5 miljoen euro. Dat is 1,0% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Finance -5,2%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen de categorie financiƫle dienstverlening van januari t/m juli 2018 is 140,5 miljoen euro. Dat is 5,2% minder dan dezelfde periode van vorig jaar.
  • Automotive -11,4%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen personenwagens van januari t/m juli 2018 is 192,1 miljoen euro. Dat is 11,4% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Mobiele providers +3,8%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van mobiele providers van januari t/m juli 2018 van de particuliere markt is 108,1 miljoen euro. Dat is 3,8% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Internet providers & corporate +12,2%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van internet providers & corporate van januari t/m juli 2018 van de particuliere markt is 48,5 miljoen euro. Dat is 12,2% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Verzekeren -10,7%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de categorie Verzekeren van januari t/m juli 2018 is 57,1 miljoen euro. Dat is 10,7% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.