14/10/2014
<

Adfact doorbreekt monopolie registratie mediabestedingen

Na een succesvolle ontwikkel- en testperiode registreert Adfact de mediabestedingen van alle markten en merken. Daarmee doorbreekt Adfact de monopolie van mediabestedingenregistratie dat was ontstaan door de overname vorig jaar maart van MediaXim door Nielsen.

Adfact was tot voor kort vooral actief in het leveren van concurrentieanalyses voor de marktsegmenten automotive, finance, telecom en energie. Sinds april 2013 registreert Adfact alle markten en merken. ‘Wij dekken nu de hele markt af’, zegt Lars de Vries, managing director van Adfact. ‘Dat doen we met een team van 15 enthousiaste ervaren medewerkers. De registratie vindt volledig in Nederland plaats, waardoor we dicht op onze klanten en markten zitten. De software waarmee we de data ontsluiten is ontwikkeld door Media Buying Systems en biedt adverteerders, media- en reclamebureaus en mediaexploitanten visueel aantrekkelijke rapportages. De uitgangspunten zijn eenvoud, toegankelijkheid en real time.’

Adfact heeft ook een oplossing te hebben gevonden voor een meer betrouwbare manier van het meten van online advertentiecampagnes. In tegenstelling tot de traditionele, huidige manier van meten, registreert Adfact in samenwerking met Wakoopa op continue basis het surfgedrag van 10.000 personen. Speciaal ontwikkelde software vertaalt de waargenomen online advertenties, banners en reclamevideo’s naar share of voice. ‘Zolang Google, de grootste internetexploitant, zijn gegevens niet beschikbaar stelt aan markt, menen wij dat deze nieuwe manier van meten adverteerders de beste inzichten geeft in de online campagnes van hun concurrenten’, aldus Lars de Vries.

Adfact is ook actief in het registreren van alle Nederlandse reclame-uitingen. Het archief kent inmiddels duizenden tv-, bioscoop- en radiocommercials, dagblad- en tijdschriftadvertenties, buitenreclame-uitingen, banners en pre-rolls. Daarnaast is het archief gekoppeld aan een wereldwijd reclame-archief, waardoor Adfact reclame-uitingen uit onder meer Europa, Azië, VS en Zuid-Amerika kan leveren. Tevens houdt Adfact zich bezig met full service bewijsnummercontrole voor print voor o.a. GroupM.

Door de diversiteit aan producten en markten en het marktpotentieel ziet Adfact de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.

Reclame-archief
Contact

Adfact Media & Advertising Intelligence
Lars de Vries
Managing Director
t 31 75 616 5531
info@adfact.nl

Adfact updates

Periode januari t/m september 2017
  • Energie -11,5%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de energiebranche van januari t/m september 2017 is 30,0 miljoen euro. Dat is 11,5% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Optiek (& horen) +5,0%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de optiekbranche van januari t/m september 2017 is 62,8 miljoen euro. Dat is 5,0% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Finance -11,7%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen de categorie financiële dienstverlening van januari t/m september 2017 is 199,5 miljoen euro. Dat is 11,7% minder dan dezelfde periode van vorig jaar.
  • Automotive +4,9%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen personenwagens van januari t/m september 2017 is 276,6 miljoen euro. Dat is 4,9% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Mobiele providers +8,0%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van mobiele providers van januari t/m september 2017 van de particuliere markt is 136,8 miljoen euro. Dat is 8,0% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Internet providers & corporate -14,9%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van internet providers & corporate van januari t/m september 2017 van de particuliere markt is 57,7 miljoen euro. Dat is 14,9% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Verzekeren -15,8%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de categorie Verzekeren van januari t/m september 2017 is 86,9 miljoen euro. Dat is 15,8% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.