Data & meer

Adfact maakt de advertentiemarkt inzichtelijk

Hoe positioneert de concurrentie zich? En via welke media? Wat betekent dat voor de strategie voor jouw merk?

Adfact monitort alle massamedia en brengt off- en online campagnes in kaart. We loggen alle commercials van radio en tv, advertenties uit kranten en tijdschriften, buitenreclames, online display en video advertenties. Wij verrijken alle verzamelde informatie met uitgebreide metadata. Hieraan voegen we branche-specifieke kenmerken toe.

Zo bieden wij uitgebreide rapportage- en analysemogelijkheden.

REFERENTIES

Goede inzichten in media activiteiten

'Met Adfact hebben we een goede inzichten in media activiteiten in de automotive wereld in zowel de spendings als in de communicatie-uitingen. Daarnaast denken ze graag mee in tailor-made vraagstukken die we hebben over de markt'

Jelle Holdinga - Manager Marketing & Communicatie Hyundai

Met Adfact hebben we een goede inzichten in activiteiten in automotive!

ONS TEAM

Maak kennis met ons team

Met onze uitgebreide kennis en ervaring op gebied van media intelligence leveren wij snelle service en maatwerk.

Joris Bos

Joris is managing director bij Adfact. Met zijn commerciële inzicht zet hij zich dagelijks in om, samen met het team, de beste oplossingen voor de Adfact-klanten te verzorgen. Hij heeft een neus voor ontwikkelingen in de markt en weet hier lenig op in te spelen met mooie proposities en nieuwe diensten. Zijn vrije tijd besteedt Joris aan sporten, wandelen, steden bezoeken, cultuur snuiven en muziek luisteren. Hij leest (en luistert) graag boeken, is dol op podcasts over politiek, filosofie en cultuur, reist graag, is een echte Family man en houdt van mensen en hun gezelschap.

Karen Bake

Karen is marketing intelligence analist bij Adfact en een kei in het combineren van alle databronnen van de SoundAware Group en het maken van de datasets die onze klanten wensen. Als geen ander weet zij deze gegevens in overzichtelijke dashboards te presenteren. Daarnaast is zij betrokken bij het maken van media analyses en het verzorgen van publicaties. Karen is graag samen met haar gezin en met haar zus doet ze zo nu en dan een leuke stedentrip!

Joëlla Idema

Joëlla is een vertrouwd gezicht bij Adfact. Zij is als officemanager verantwoordelijk voor bijna al het reilen en zeilen op de (deels virtuele) werkvloer. Daarnaast versterkt zij het team met het registreren van uitingen in printmedia en verschillende eindcontroles op de volledigheid en juistheid van de verzamelde data. Joëlla is graag samen met haar gezin, kan erg genieten van lekker eten en vind het leuk om bezig te zijn met interieur.

Rik Langhout 

Rik is accountmanager bij Adfact. Vol enthousiasme zorgt hij voor de beste oplossingen voor nieuwe en bestaande klanten. Rik gaat graag bij al onze relaties op bezoek om 1-op-1 te sparren over nieuwe ideeën en wensen. In zijn vrije tijd is hij veel op het voetbalveld te vinden en maakt hij graag mooie reizen en stedentrips samen met zijn vriendin of vriendengroep.

Erik Jan Lind

Erik Jan is bij Adfact als marketing intelligence manager verantwoordelijk voor al onze data en het verzorgen van rapportages voor onze klanten. Zijn specialismen zijn de data over de financiële markt en alles wat met radio advertising data te maken heeft. Erik Jan is een trotse vader die in zijn vrije tijd veel op het honkbalveld is te vinden samen met zijn zoon of je kunt hem vinden bij zijn dochter op de balletacademie.

Danney Molenkamp

Danney zet zijn tanden in de registratie van alle tv-commercials. Hij classificeert en categoriseert deze, zodat onze bron vol waardevolle informatie over tv-campagnes elke dag rijker wordt. Ook ondersteunt Danney het marketingteam én zit hij in de feestcommissie! Danney is er maar druk mee, want hij bestiert in zijn vrije tijd ook nog zijn eigen webshop met sneakers. En met zijn vriendin gaat hij graag op reis in zijn zelf omgebouwde camperbus.

Sharday Purvis

Sharday werkt al sinds 2007 bij Adfact, en daarmee het langst van ons allemaal! Zij verzorgt super overzichtelijke (en ook mooie) rapportages voor onze klanten. De autobranche is haar specialisme, maar zij zet ook met plezier haar tanden in de controle van data over de andere hoofdbranches. In haar vrije tijd kijkt Sharday graag naar een goede serie of film en houdt ze van lekker uit eten gaan of gezellig een drankje doen met vrienden.

Monique Appel

Monique is bij Adfact de spil in het registreren van printadvertenties. Hierbij neemt zij alle dagbladen en tijdschriften, op papier en digitaal, grondig door op zoek naar verschillende uitingen. Alles wat zij vindt koppelt zij aan de juiste campagne-informatie, waarmee ze ons palet aan bronnen en diensten compleet en kleurrijk maakt. In haar vrije tijd is ze graag samen met haar gezin en familie of gaat lekker op stap met haar vriendinnen.

Lisa de Wildt

Lisa houdt met een scherp oog de dagbladen en tijdschriften, zowel op papier als digitaal, in de gaten. Alle advertenties die ze vindt, verrijkt ze met allerlei relevante gegevens. Hetzelfde doet zij voor het medium radio; ze beluistert alle commercials, classificeert en categoriseert ze, en zorgt zo voor een klinkende bron van waardevolle data.In haar vrije tijd organiseert ze vaak creatieve middagen op verschillende basisscholen en houdt ze van veel gezelligheid!

Sabine Haddocks

Sabine is de collega die altijd vanuit huis werkt en nooit op kantoor. Sabine woont namelijk in de VS! Vanuit haar home office verzorgt zij met glans de digitale screening van alle dagbladen en tijdschriften, op zoek naar advertenties. Vervolgens koppelt zij hier de juiste metadata aan zodat onze bronnen met info over de printmedia elke dag rijker worden. Yoga is een passie van Sabine en dit beoefent ze dan ook graag. Daarnaast houdt ze erg -en dit zal je niet verbazen- van reizen.

Sumbal Rehman

Sumbal werkt sinds november 2022 bij Adfact en ontfermt zich over print en online daar waar het gaat om het registreren en classificeren van alle verschillende advertenties. Daarnaast zorgt zij ervoor dat onze ‘crawlers’ up to date zijn met de nieuwste merken en campagnes.  In haar vrije tijd doet ze graag aan yoga en maakt ze gezellige boswandelingen samen met haar gezin.

Jeroen Kerkvliet

Als marketingmanager is Jeroen verantwoordelijk voor alle reclame en promotie voor Adfact, zoals via deze website bijvoorbeeld. Samen met het team werkt hij aan de proposities waarmee wij onze (potentiële) klanten optimaal kunnen bedienen.In zijn vrije tijd luistert Jeroen graag naar muziek, gaat hij naar concerten, of doet hij iets gezelligs met zijn vriendin, zijn kinderen en zijn vrienden. Ook steekt hij als vrijwilliger regelmatig de handen uit de mouwen bij een biologische tuinderij.

Accepteren