17 november 2022 in Persbericht

5 grote Nederlandse verzekeraars op een rij

Onlangs kocht a.s.r. verzekeringen Aegon, en werd daarmee een van de grootste Nederlandse verzekeraars (voor zover ze al niet groot waren, natuurlijk). Naar aanleiding van dit nieuws maakten wij een top 5 van de verzekeringsmaatschappijen die de afgelopen 5 jaar bruto het meest besteedden aan offline reclamecampagnes.


Die top 5 ziet er zo uit:

1.        Univé & VGZ: € 101.010.017

2.       Achmea: € 95.512.013

3.       ASR & Aegon: € 71.466.835

4.       NN Groep: € 60.436.829

5.       Allianz: € 44.007.439


Mooi rijtje toch? Eigenlijk interessanter nog, vinden wij, is dat de marketingmix voor offline paid mediacampagnes in de afgelopen 5 jaar per verzekeraar flink verschilt.

Achmea gaf verreweg het meest uit aan tv-reclame, namelijk €55.225.409. Bij Univé VGZ lag het zwaartepunt juist bij radio met €41.175.747. Daar waar bioscoopreclame bij de meesten een soort sluitpost lijkt te zijn, zo heeft de NN Group met €417.385 juist weer substantiëler geïnvesteerd in zichtbaarheid in de bios dan in tijdschriften (€298.210) of dagbladen (€357.118). Alle bedragen zijn natuurlijk bruto.


Als we even door zouden gaan zouden we nog veel meer kunnen duiden, maar dan wordt dit zo’n lange post. Beter bel of mail je ons even als je nieuwsgierig bent geworden. We vertellen graag over de input die wij kunnen leveren, bijvoorbeeld voor concurrentieanalyses, marktverkenningen, campagnestrategieën, you name it.




Accepteren