Mediabestedingen Valentijn: meest uitgegeven aan bloemen
Dit jaar is er door Nederlandse bedrijven binnen de bloemen en planten sector het meest uitgegeven aan advertenties voor Valentijnsdag. Uit onderzoek naar de bruto mediabestedingen rondom Valentijn blijkt deze branche het meest te hebben uitgegeven aan offline advertenties: ruim 830 duizend euro. In totaal werd er bijna 3,4 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties voor Valentijn dit jaar, blijkt uit onderzoek van monitoring bedrijf Adfact.
Online bloemenverkoper Fleurop heeft binnen de sector bruto het meest uitgegeven aan offline advertenties rondom 14 februari: ruim 452 duizend euro. Toch is de grootste besteder een juwelier: Lucardi gaf dit jaar 600 duizend euro uit. Uit verdere data over deze bruto mediabestedingen ziet Adfact naast de bloemensector op 1, de volgende ‘top 5’: juweliers op een tweede plek (met bijna 600 duizend euro), parfumerie op drie met bijna 370 duizend euro, cadeaubonnen op vier (335 duizend euro) en thuislevering ruim 280 duizend euro.
Voor dit onderzoek heeft Adfact gekeken naar de bruto mediabestedingen op radio, tv en in (dag)bladen rondom Valentijnsdag, 14 februari 2022.
Related Berichten
Reclamebestedingen Black Friday en Cyber Monday 2024 opnieuw hoog
De advertentiemarkt rondom Black Friday en Cyber Monday breekt ook dit jaar records. Uit een uitgebr ...
Volop reclamebestedingen Black Friday
De laatste twee maanden van het jaar zijn op de advertentiemarkt traditiegetrouw druk met Sinterklaa ...
WK in Qatar: adverteerders echt terughoudender
Zondag 20 november klonk het startsignaal voor het WK voetbal in Qatar. De schrijnende arbeidsomstan ...