1 augustus 2024 in Adfact en de accountancybranche

Kansen voor de werving van talent in de accountancy branche

De accountancysector kampt met een personeelstekort en een groeiende vraag naar specialisten. Daarom zijn effectieve strategieën voor het aantrekken en behouden van talent cruciaal.

Als je inzicht hebt in mediabestedingen van je eigen organisatie en die van de concurrenten, kun je nog  gerichtere wervingsstrategieën ontwikkelen en bouwen aan een betere positionering in de arbeidsmarkt. Hiermee vergroot je de aantrekkelijkheid van jouw organisatie als werkgever en kun je dus je marketing- en communicatiestrategieën optimaliseren.

We sommen de voordelen van het gebruik van gegevens over kwalitatief hoogstaande data over paid media in jouw branche: 

  1. Gerichte Wervingsstrategieën
    Door te analyseren waar andere bedrijven hun budgetten inzetten, kun je gerichte campagnes ontwikkelen om specifieke doelgroepen aan te spreken.

  2. Benchmarking
    Inzicht in de mediabestedingen van concurrenten stelt je in staat om wervingsstrategieën te vergelijken, zodat je effectiever campagne kunt voeren.

  3. Trendanalyse
    Door mediatrends te volgen, kun je inzicht krijgen in de vaardigheden en profielen die momenteel in de markt gevraagd worden. Essentieel om je wervingsfocus op af te stemmen.

  4. Employer Branding
    Actief inspelen op trends in mediabestedingen helpt je je organisatie te positioneren als aantrekkelijke en innovatieve werkgever, wat belangrijk is om talent aan te trekken.

  5. Communicatie van Bedrijfscultuur
    Als je inzicht hebt in hoe andere organisaties communiceren over hun cultuur en waarden, dan kan dat jou helpen bij het ontwikkelen van een sterke employer brand.

  6. Investeren in Opleidingen
    Met informatie over de mediabestedingen op het gebied van professionele ontwikkeling, kun je beter bepalen in welke opleidingen je organisatie zou moeten investeren om personeel te behouden.

  7. Flexibiliteit Communiceren
    Blijf een aantrekkelijke werkgever door mediatrends te gebruiken als graadmeter voor de verwachtingen van medewerkers, zoals de behoefte aan flexibele werkopties.

Wat Adfact voor jou kan betekenen

Adfact maakt de advertentiemarkt inzichtelijk. Met inzicht in mediabestedingen bieden wij accountantskantoren strategische informatie waarmee zij hun wervingsinspanningen kunnen verbeteren, de aantrekkelijkheid als werkgever kunnen vergroten en zo het personeelstekort effectiever aan kunnen pakken. Door met deze inzichten slim in te spelen op de markt kun je als accountantskantoor beter concurreren om talent te werven en te behouden, en je employer brand versterken.

Adfact maakt de advertentiemarkt inzichtelijk

Wil je inzicht in mediabestedingen en relevante marktdata in de accountancy? Of heb je vragen en wil je meer informatie? Neem dan contact op met René Wijne op 06 15 38 33 86 of rene.wijne@rtvmonitor.nl, of vul onderstaand formulier in. Dan nemen we snel contact met je op.



Accepteren