Gall & Gall geeft meest uit aan offline advertenties rondom Vaderdag 2021
Gall & Gall heeft dit jaar, 2021, de meeste mediawaarde rondom Vaderdag. Het bedrijf heeft ruim 567 duizend euro uitgegeven aan offline advertenties rondom de feestdag. De Nederlandse slijterij wordt gevolgd door Greetz.nl (ruim 271 duizend) en Primera (ruim 259 duizend euro). Dit blijkt uit cijfers van Adfact.
Uit de monitoring van monitoring bedrijf Adfact (over juni 2021, in de aanloop naar Vaderdag – 20 juni jongstleden) blijkt dat adverteerders vooral cadeausuggesties doen. De verschillende ATL-uitingen (reclame uitingen op radio, tv, in kranten, magazines en buiten) laten zien dat adverteerders producten aanprijzen die cadeau zouden kunnen worden gedaan aan papa. Naast drank worden voornamelijk tijdschriften, boeken, cadeaubonnen en parfum geopperd als cadeau.
Een blik op de top 10 laat zien dat Albert Heijn als enige supermarktketen ‘hoge’ mediabestedingen heeft gedaan rondom Vaderdag. Concurrenten Jumbo, Aldi en Lidl vinden we niet terug in de lijst met meeste bestedingen. Daarnaast is op te merken dat zij zich dit jaar ook niet expliciet op de feestdag richten. AH maakt een combinatie met het EK (‘alles voor oranje’). Ook de stereotype ‘Vaderdag winkels’, de bouwmarkten en doe-het-zelf-zaken, vinden we niet in de top 10 terug. Gamma is te zien net buiten de top 10, evenals Hubo. Concurrenten Hornbach en Praxis komen zelfs niet voor in de top 20.
Related Berichten
Reclamebestedingen Black Friday en Cyber Monday 2024 opnieuw hoog
De advertentiemarkt rondom Black Friday en Cyber Monday breekt ook dit jaar records. Uit een uitgebr ...
Volop reclamebestedingen Black Friday
De laatste twee maanden van het jaar zijn op de advertentiemarkt traditiegetrouw druk met Sinterklaa ...
WK in Qatar: adverteerders echt terughoudender
Zondag 20 november klonk het startsignaal voor het WK voetbal in Qatar. De schrijnende arbeidsomstan ...