Pers & Blog

april 29, 2022 in Persbericht

Lidl geeft meest uit aan offline advertenties rondom Pasen 2022

Supermarktketen Lidl heeft rondom de paasdagen het meest besteed aan offline media uitingen. De Duitse keten heeft bruto bijna € 5,5 miljoen uitgegeven aan reclame voor Pasen, voornamelijk op televisie en in de dagbladen. Dit blijkt uit onderzoek naar de bruto offline mediabestedingen rondom Pasen door mediamonitor Adfact.

Supermarkten hoog ingezet

De top 5 grootste besteders (gekeken naar bruto offline mediabestedingen in de traditionele media (radio, televisie, bladen), ‘Out of Home’, zoals Abri’s, en bioscopen) zijn allemaal supermarkten. En deze zetten hoog in: in totaal hebben Lidl (1), AH (2), Jumbo (3), Aldi (4) en Plus (5) samen bijna 21,5 miljoen euro (bruto) uitgegeven, voornamelijk aan televisiereclame. Opvallend is de nummer 6 in het ‘rijtje’: Baileys. Het drankmerk heeft ruim € 1,3 miljoen euro (bruto) ingezet, alleen op televisiereclames ter promotie van een paas-cocktail, uiteraard met Baileys. In de top 10 zien we verder nog een supermarkt (Coop), Slijterij Gall & Gall, meubelzaak Prominent en tot slot Nelemans wijnen. Adverteren via televisie, gevolgd door reclame in dagbladen en op de radio heeft de grootste mediawaarde. In week 14 (eerste week van april) en week 15 worden beide veel ingezet om paas-acties te vermelden. Supermarktketens Aldi, Lidl en Jumbo beginnen dit jaar al vroeg: in maart werd er al geadverteerd met acties voor de paasdagen.



Accepteren