Schatting Adfact: cancelen The Voice kost RTL 57 miljoen euro bruto
Het cancelen van een seizoen van The Voice of Holland kost RTL bijna €57 miljoen bruto in gederfde (reclame) inkomsten. Het gaat hierbij om een schatting aan bruto mediabestedingen van televisie, blijkt uit onderzoek en berekeningen van media registratiebureau Adfact.
Afgelopen zaterdag maakte RTL bekend direct te stoppen van het laatste seizoen van de talentenshow naar aanleiding van aantijgingen van seksueel wangedrag. Adfact deed onderzoek naar de bruto mediabestedingen van dit seizoen van The Voice of Holland, een eerder seizoen van The Voice en spin-offs The Voice Kids en The Voice Senior.
Een doorberekening van Adfact aan de hand van eerdere bruto mediabestedingen laat zien dat het cancelen van een seizoen van The Voice bruto bijna € 57 miljoen (€ 56.917.257) zou kosten. Billboards Daarnaast zijn er nog 14 Billboards van de hoofdsponsors rondom de laatste aflevering van The Voice die al waren geplaatst of nog stonden ingepland, die ook allemaal wegvallen. Billboarding is vakjargon en een vorm van reclame waarbij logo’s worden getoond in en rond een programma.
Related Berichten
Reclamebestedingen Black Friday en Cyber Monday 2024 opnieuw hoog
De advertentiemarkt rondom Black Friday en Cyber Monday breekt ook dit jaar records. Uit een uitgebr ...
Volop reclamebestedingen Black Friday
De laatste twee maanden van het jaar zijn op de advertentiemarkt traditiegetrouw druk met Sinterklaa ...
WK in Qatar: adverteerders echt terughoudender
Zondag 20 november klonk het startsignaal voor het WK voetbal in Qatar. De schrijnende arbeidsomstan ...